About Festival

Ogrodniczka w Salzburgu

W plebiscycie publiczności na najlepszą pozycję filmową w programie 18. Ogrodów Muzycznych (Złota Konewka 2018) pani Zofia głosowała na zrealizowanych w Met „Poławiaczy pereł” z udziałem Mariusza Kwietnia. „Poławiacze” uplasowali się na drugim miejscu pod względem zdobytych głosów, dzięki czemu jej kupon wziął udział w losowaniu nagród dla widzów.

Nagrodą, ufundowaną przez miasto Salzburg, która przypadła pani Zofii, był 3-dniowy pobyt dla 2 osób w mieście urodzin Mozarta.

Pragnę poinformować, że spędziłam piękne chwile w Salzburgu. Miasto urzeka od pierwszego wejrzenia. Cały pobyt przeznaczyliśmy na zwiedzanie. Obejrzeliśmy najważniejsze zabytki: dwa Domy Mozarta, kompleks rezydencjalno-katedralny, twierdzę Hohensalzburg, pałace Mirabell i Hellbrunn wraz z otaczającymi je ogrodami, kościoły i Muzeum Salzburga.
Największe wrażenie wywarły na nas domy Mozarta i pałac Biskupów.

Fragment ogrodu Mirabell. W tle twierdza Hohensalzburg.

Odbyliśmy (przy pięknej pogodzie) wycieczkę kolejką linową na podsalzburską górę Untersberg, z której widać malowniczą panoramę z doliną rzeki Salzach i pasmem Alp w tle.
Bardzo użyteczna okazała się karta salzburska, zarówno w zwiedzaniu, jak i poruszaniu się po mieście. Hotel był bardzo dobry.
Żałowaliśmy, że pobyt trwał tylko trzy dni, przydałyby się jeszcze co najmniej dwa. Nie zdążyliśmy już odwiedzić Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Domów Festiwalowych i być na koncercie. Trochę przeszkodził nam Szczyt Unii Europejskiej, ale w zamian trafiliśmy na Dzień św. Ruperta, patrona Salzburga i skorzystaliśmy m.in. z degustacji piwa Stiegl. Słodkim wspomnieniem pozostaną Mozartkugeln i strudel w kawiarni Tomaselli.

Podróż do Austrii i z powrotem odbyliśmy sprawnie, pociągiem PKP z Warszawy do Wiednia, a następnie kolejami austriackimi z Wiednia do Salzburga. W drodze powrotnej pół dnia przeznaczyliśmy na zwiedzanie Wiednia. Jesteśmy bardzo zadowoleni z przejażdżki tramwajem Ring Tram, kursującym dookoła słynnego bulwaru Ringstrasse, przy którym znajdują się najbardziej znane wiedeńskie budynki.

Jeszcze raz dziękuję za umożliwienie mi przeżycia wspaniałych wrażeń w wycieczce Ogrodów Muzycznych do Salzburga.
Życzę Państwu pomyślności w przygotowaniach następnego Festiwalu Ogrody Muzyczne.

Serdecznie pozdrawiam

Zofia

Autorki zdjęć
Zdjęcie pani Zofii z ambasadorem Austrii Wernerem Almhoferem, który wręczył nagrodę – Sylwia Księżopolska