3 VII środa
19:00
CANTO OSTINATO: GRA Z NIESKOŃCZONOŚCIĄ
Sprzedaż biletów
ebilet.pl
Wykonawcy:
Zuzanna Elster – harfa
Magda Kordylasińska-Pękala – marimba
Karol Krasiński – wibrafon, dzwonki
Adam Kośmieja – syntezator
Karol Sikora – klarnet basowy
Martyna Zakrzewska – fortepian
Kacper Kowalski – fotografia
Program:
Simeon ten Holt Canto ostinato (1976-9)
Canto ostinato to wyjątkowy utwór zmarłego w 2012 roku holenderskiego kompozytora Simeona ten Holta. Jego wyjątkowość polega na strukturze kompozycji, na którą składa się 106 „komórek” – zakomponowanych kilkutaktowych fragmentów. Każda z nich powinna następować po sobie rygorystycznie wg planu kompozytora i jest to właściwie jedyna obowiązująca w utworze zasada. Poza tym wykonawcy mają pełną dowolność co do wyboru: instrumentarium (kanoniczna wersja była wykonana na trzech fortepianach i organach elektrycznych), dynamiki i artykulacji i – co najważniejsze – liczby powtórzeń każdej komórki. Dlatego można powiedzieć, że Canto ostinato dąży do nieskończoności. Najkrótsze wykonania utworu trwały ok. 70 minut, najdłuższe – ponad dobę. W samej Holandii każdego roku Canto ostinato wykonywane jest kilkadziesiąt razy, a jego popularność wciąż rośnie. Utwór operuje bowiem przyjemną dla ucha harmonią, prostymi i ładnymi melodiami i pozwala na relaksację i łagodny hipnotyczny trans. Wykonuje się go w salach koncertowych, przestrzeniach postindustrialnych, pozwalając publiczności leżeć na materacach, a nawet na otwartym powietrzu podczas kolektywnych sesji jogi…
Wykonanie Canto ostinato na Ogrodach Muzycznych dodatkowo wzbogacone będzie zestawem instrumentów o zróżnicowanych barwach oraz projekcją zdjęć wybitnego fotografika Kacpra Kowalskiego, którego wykonywane z powietrza zdjęcia odkrywają świat form, kształtów i wzorów natury.