13 VII sobota
19:00
LAMENTO PROJECT od Monteverdiego do Stinga
Sprzedaż biletów
ebilet.pl
Wykonawcy:
Dorota Szczepańska (PL) – sopran
Alon Sariel (IL) – lutnia
Peter Schwebs (DE) – kontrabas
[…] Nie było kaszlnięć. Nie było szurania. Cisza, jakby zaklęta. Publiczność słuchała, jakby nie chciała przegapić żadnego dźwięku. Koncert kończy się minutami oklasków i okrzyków radości. […]
Norbert Bödecker, „Hannoversche Allgemeine Zeitung HAZ”
Między barokiem, popem a nutą jazzu spotyka się wyjątkowe trio, aby w centrum swojego programu umieścić formę muzycznego „lamentu”. Ale lamentu nadzwyczajnego, w którym każdy ze słuchaczy może odnaleźć cząstkę siebie.
Podczas ponadgodzinnego recitalu, zainspirowanego m.in Christiną Pluhar i L’Arpeggiata, artyści serwują widowni ekscytującą paletę odcieni, smaków i rytmów, tworząc wyśmienitą fuzję muzyczną. W tym celu polska sopranistka Dorota Szczepańska, wraz z izraelskim lutnistą Alonem Sariel’em oraz niemieckim basistą jazzowym Peterem Schwebs’em, podjęła intensywne poszukiwania, aby zaprezentować porywający miks, który przekracza granice gatunków.
Tak powstaje koncert składający się z kilku splecionych ze sobą rozdziałów, które ukazują lament jako zjawisko ponadczasowe, różnorodne i pełne barw oraz niuansów.
Kreatywne i pełne smaku aranżacje wykonawców sprawiają, że wydaje się naturalne, iż Händel, Monteverdi, Purcell czy Stradella stają się muzycznymi towarzyszami Stinga, Adele, Boba Telsona, czy pieśni z gry komputerowej.
A renomowany polski kompozytor filmowy Krzysztof A. Janczak, skomponował specjalnie dla tego projektu, „Lament Mirandy” na podstawie „Burzy” Szekspira, tworząc nowy, doskonale dopasowany element repertuaru.
Zapraszamy na ponad godzinę czystej muzycznej pasji!
Program
Claudio Monteverdi (1567–1643), Lamento d’Arianna Lasciatemi morire z opery Arianna
Georg Friedrich Händel (1685–1759), Almirena Lascia ch’io pianga z opery Rinaldo
Sting Shape of my heart z albumu Ten Summoner’s Tales, współautor Dominic Miller – gitara
Robert de Visée (1660–1732) Chaconne IRV 9
————
Henry Purcell (1659–1695), Lament Dydona Thy hand, Belinda…When I am laid in earth z opery Dido and Aeneas
Bob Telson Calling you, piosenka z filmu Bagdad Cafe (1987)
Claudio Monteverdi (1567–1643) Lament Ninfy Amor…, część II z 8. Księgi madrygałów Madrygały wojowników i kochanków (Madrygały wojny i miłości)
————
Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644–1704), Passacaglia g-moll
Barbara Strozzi (1619–1677) Sino alla morte, fragment kantaty na sopran i continuo z Diporti di Euterpe op. 7
Marcin Przybyłowicz, Piosenka Priscilli The Wolven Storm z gry The Witcher 3 :
Alon Sariel, opr. dla gry Wild Hunt, Preludium z Partity No.1 Carlosa Gardela (1890–1935),
Volver, tekst Alfredo Le Pera
————
Rolf Løvland Avinu Malkenu – Our Father, Our King, żydowska modlitwa o przebaczenie
Sleepsong z albumu Secret Garden, teksty Brendana Grahama (2005)
Henry Purcell (1659–1695), Music for a while do sztuki Edyp Johna Drydena i Nathaniela Lee
————
Johann Sebastian Bach (1685–1750) Aria na strunie G z 3. suity orkiestrowej D-dur Johanna Sebastiana Bacha, BWV 1068
Henry Purcell (1659–1695) Ah, Belinda… z opery Dido and Aeneas
Joe Hisaishi Piosenka księżniczki Mononoke/motyw przewodni z japońskiego, animowanego filmu fantasy, według scenariusza i w reżyserii Hayao Miyazakiego (1997)
Adele Skyfall z filmu Skyfall, z serii o Jamesie Bondzie (2012)
————
Krzysztof A. Janczak Lament Mirandy Oh, I have suffered… na podstawie Burzy Williama Shakespeare’a
Alessandro Stradella (1639–1682), Speranza Celeste No, non disperate, no! z oratorium Esther
Wykonawcy
Dorota Szczepańska – sopranistka. Specjalizuje się w muzyce baroku, klasycyzmu i wczesnego romantyzmu, ale odważnie wykracza też poza klasykę, wykonując z powodzeniem muzykę popularną, eksperymentalną, nie unikając improwizacji.
Uczestniczyła w wielu światowych premierach oper barokowych. Kreowała m.in. Salome w San Giovanni Battista i tytułową rolę w La Circe na Festiwalu Barocco Alessandro Stradella we Włoszech (w Nepi, Lacjum). Współpracowała m.in. z Trevorem Pinnockiem i {Oh!} Orkiestrą Historyczną pod kierunkiem Martyny Pastuszki.
Alon Sariel – izraelski mandolinista, lutnista i dyrygent. Tchnął nowe życie w mandolinę, zachwycając zarówno krytyków, jak i publiczność swoją muzykalnością i nieskazitelną techniką. Koncertował w ponad 30 krajach jako solista kameralista, ale także pojawiał się w roli dyrektora artystycznego w różnorodnych produkcjach.
Prywatnie Alon Sariel jest ambasadorem dobrej woli organizacji Pro Animale, zajmującej się dobrostanem zwierząt. W wolnym czasie lubi przebywać na łonie natury, czytać lub medytować.
Peter Schwebs – niemiecki kontrabasista i kompozytor. Współpracuje z wieloma międzynarodowymi zespołami, uczestnicząc w rozmaitych projektach, często jazzowych. Jest laureatem nagród w międzynarodowych konkursach jazzowych, otrzymał m.in. nagrodę Barneya Josephsona, przyznawaną za doskonałość w jazzie (2008). Udziela się również jako pedagog, nauczając w Europie, USA, Ameryce Łacińskiej i Azji.